Eko šola

VSEBINA AKTIVNOSTI

Temelj odgovornega odnosa do okolja ni le posredovanje in pridobivanje znanja, ampak dejavno spreminjanje kulture obnašanja in ravnanja. V letošnjem šolskem letu iščemo rešitve na številna okoljska vprašanja v okviru že uveljavljenih in izbranih novih ekoprojektov. Nadaljujemo z okoljskim opismenjevanjem in posvečamo pozornost zmanjševanju količine zavržene hrane in odpadkov, samooskrbi in lokalno pridelani hrani, podnebnim spremembam, ki so stalnica našega vsakdana,  zbiralnim in  dobrodelnim  akcijam ter mnogim drugim dejavnostim po izboru učiteljev mentorjev.

Z medsebojnim sodelovanjem, medpredmetnim povezovanjem znanja in vključevanjem okoljskih vsebin želimo nadgraditi  vzgojo-izobraževalno delo in tako  prispevati k čim boljšemu okoljskemu delovanju ne le v šoli, temveč tudi  v lokalni skupnosti.  Na osnovi izkušenj, novih znanj in primerov dobre prakse želimo razvijati zavest in skrb za ohranjanje narave in okolja.

IZBRANI PROJEKTI V ŠOLSKEM LETU:

  • Sejem Altermed
  • Živeti s podnebnimi spremembami: prepoznati človekov vpliv na podnebne spremembe na vseh področjih delovanja, razumeti povezanost podnebnih sprememb z drugimi temami, kot so energija, trajnostna mobilnost, hrana, biotska raznovrstnost, odpadki, voda in drugi;
  • Ekobranje za ekoživljenje: branje literature z ekološko tematiko z likovnim natečajem na teme: gozd, živali in rastline v gozdu, kaj delamo v gozdu;
  • Ekokviz za OŠ
  • Hrana ni za tjavendan: zmanjševanje količin zavržene hrane, družinski dnevnik zavržene hrane, reciklirana kuharija;
  • Misija: Zeleni koraki: ozaveščanje o trajnostni mobilnosti, okolju in človeku prijazne oblike prometa, izbira prevoznih sredstev in potovalne navade, vplivi prevoznih sredstev na podnebne spremembe, priprava kampanj za trajnostno mobilnost;
  • Likovni natečaj za kreativne izdelke
  • Šolska VRTilnica: urejanje šolskega vrta, priprava gred in zasaditevzelenjave, jagodičevja;
  • Mladi poročevalci: novinarski pisni, fotografski in video prispevki o okoljskih izzivih in iskanju rešitev na razpisane teme, povezava z drugimi projekti –obveščanje in ozaveščanje o projektih med vrstniki, v šoli, za starše, v lokalni skupnosti.Z medsebojnim sodelovanjem in medpredmetnim povezovanjem znanja želimo prispevati k trajnostnemu razvoju za sedanjost in prihodnost.
  • Ne zavrzi oblek, ojrani planet!
  • Mlekastično! Izberem domače
  • Zbiranje hrane za živali
  • Zbiranje papirja
  • Ekošola meri odtis CO2
  • Program LEAF – znanje o gozdovih
  • Odpadkom dajemo novo življenje

 

Obiščite spletno stran EKOŠOLE OŠ GRM

 

 

.

Zdrava šola

Skozi celo šolsko leto bomo z različnimi aktivnostmi promovirali zdravje oziroma vzgajali za zdravje na telesnem, duševnem, socialnem in okoljskem področju za učence, delavce šole in starše. Sledili bomo dvanajstim ciljem, ki so enaki ciljem Evropske mreže Zdravih šol. Preko različnih dejavnosti bomo razvijali zdrav življenjski slog, odgovoren odnos do zdravja in okolja ter prijetno, zdravo in spodbudno šolsko okolje. Izvajali bomo pet obsežnejših sklopov dejavnosti s področja gibanja, prehrane, preventive, duševnega zdravja, družbeno koristnega dela in izboljšanja delovnega okolja.

Tudi v bodoče bomo z aktivnostmi učence opremljali z znanji in veščinami, ki bodo pripomogle k ohranjanju zdravja in jih seznanjali s tveganimi vedenji, ki vodijo v nastanek in razvoj različnih motenj in bolezni.

V tem in naslednjem šolskem letu bo rdeča nit mreže Zdravih šol preprečevanje medvrstniškega nasilja z geslom Za varno in vključujoče šolsko okolje.  Pozitivno šolsko okolje se povezuje z manj vedenjskimi težavami, s čustvenim blagostanjem in boljšimi učnimi dosežki otrok in mladostnikov. Zato bomo z različnimi dejavnostmi razvijali varno, skrbno, participativno in odzivno socialno okolje, krepili navezanost in povezanost s šolo ter tako pripomogli k zmanjševanju medvrstniškega nasilja.

 

Grmsko srečanje

Grmska srečanja so naziv za javne kulturne prireditve šole, ki jih organiziramo enkrat letno, od leta 1989 dalje. Naši gostje so bili mnogi znani Slovenci. Z gosti se pogovarjajo grmski učitelji, vsa srečanja se končajo s prijetnim klepetom po uradnem zaključku. V zadnjem obdobju si želimo organizatorji čim bolj približati izvorni ideji in predstaviti javnosti čim več bivših grmčanov.

Datum, vsebina in gost bosta izbrana med šolskim letom.

Tutorstvo

Lahko bi ga poimenovali tudi vrstniško učenje. Takšna pomoč krepi socialne vrednote, odgovornost, solidarnost in osebnostno bogati vse udeležence.

Kdo je tutor?

Učenec prostovoljec,

    • ki se zaveda pomena nesebične pomoči,
    • je prijazen in spoštljiv,
    • svoje delo jemlje resno in odgovorno,
    • konflikte rešuje na miren način,
    • usmerja učence s svojim zgledom.

Cilji tutorstva:

    • nudenje pomoči,
    • spodbujanje k učenju,
    • razvijanje zaupanja
    • izboljšanje učno delavnih navad,
    • uspešnejše vključevanje v okolje
    • povečan občutek sprejetosti in enakovrednosti.

Pomembno pri tem odnosu je posameznikova odgovornost in skupni cilj.

K projektu bodo učenci lahko pristopili s prijavnico, s soglasjem staršev oz. skrbnikov. Prijavnice za tutorje in tutorande bodo učenci oddali do konca septembra. Za učeče se pare v okviru oddelka učenci ne potrebujejo prijavnic. Vrstniška pomoč se bo v tem primeru izvajala v sklopu pouka, pri dopoplnilnem pouku in v podaljšanem bivanju.

Skupni srečanji učencev z mentorji projekta bosta dve.

Oblikovani pari se bodo srečevali v prostorih šole.

Koordinatorici projekta: Liljana Mavsar (razredna stopnja), Mateja Kocjan (predmetna stopnja)

Najča

Naj časopis v mestu, Najča, zagotovo spada med tradicionalne dejavnosti na naši šoli. Ob njem učenci poglabljajo svoje talente, postajajo kritični bralci, morda pa se urijo tudi za bodoči poklic – poklic novinarja, grafičnega oblikovalca, fotografa … Šolski časopis bo tudi letos odprt za nove ustvarjalce in novosti.

Tina Mihelič, mentorica

Podjetniške aktivnosti

V okviru razvijanja podjetništva v osnovnih šolah se bomo vključili v programa Z ustvarjalnostjo in inovativnostjo do podjetnosti in Startup vikend. Programa sistematično razvijata kompetence samoiniciativnosti in podjetnosti ter učence usposablja za ustvarjalno in inovativno reševanje problemov ob upoštevanju interesov in potreb uporabnikov. Programa potekata pod okriljem Ministrstva za gospodarski razvoj in tehnologijo, ki ga zastopa SPIRIT Slovenija, javna agencija Republike Slovenije za spodbujanje podjetništva, internacionalizacije, tujih investicij in tehnologije. V središču je proces usposabljanja učencev za uresničevanje lastnih zamisli. To zahteva povezovanje znanja, obvladovanje veščin, spretnosti in postopkov, pa tudi način razmišljanja, ki poudarja osebno odzivnost posameznika, njegovo osebno integriteto in sodelovanje z drugimi. Proces dela je zasnovan tako, da učenci v sodelovanju s predstavniki lokalnega okolja povezujejo pridobljene informacije in spretnosti ter jih preoblikujejo v kakovostno znanje na temelju lastne angažiranosti. Poudarjena je praktična komponenta reševanja problema, podprta z zmožnostmi analiziranja in sintetiziranja ter podjetnim ravnanjem.

 

Krokus

Projekt Krokus je namenjen mladim od 11. leta dalje. Učenci posadijo čebulice rumenih žafranov, ki zacvetijo konec januarja. Je primeren način seznanjanja mladih s holokavstom in za ozaveščanje o nevarnostih rasizma in diskriminacije. Sodelovanje otrok pri spoznavanju holokavsta, sajenju čebulic in opazovanju rasti cvetov spodbuja k učenju strpnosti in spoštovanja.

 

Projekt trajnostne mobilnosti “Gremo peš s kokoško Rozi”

Osnovna šola Grm se je vključila v vseslovenski projekt trajnostne mobilnosti Gremo peš s kokoško Rozi. Prvi del aktivnosti bo potekal v tednu mobilnosti (od 16. do 22. septembra), drugi pa spomladi.

Namen projekta je spodbuditi osnovnošolce, da v šolo prihajajo na trajnosten način – peš, s kolesom, s skirojem (ipd.), z javnim prevoznim sredstvom ali v sopotništvu (dogovor med vsaj dvema družinama). Izmed naštetih oblik je potrebno spodbujati zlasti pešačenje. Tudi če otroka v šolo pripeljete, naj prehodi vsaj zadnjih 200 m.

Spodbudite svoje otroke k izbiri trajnostnih načinov in tako vplivajte na vsakodnevne potovalne navade – ne le v tem tednu, temveč vse leto.

Koordinatorke na šoli: Irena Adlešič, Mateja Ašič, Tina Dović

Zbiralne akcije papirja

Tudi v šolskem letu 2024/25 bosta organizirani dve akciji zbiranja papirja. Pridobljena sredstva bomo namenili pomoči socialno šibkejšim, izboljšanju delovnega in bivalnega okolja za učence na šoli, najboljši oddelki pa bodo nagrajeni.

Akcije bodo potekale v osmih terminih med 6.30 in 8.00 zjutraj.

Jesenska: 

  • 4 . 10. 2024: 4. in 6. razred
  • 11. 10. 2024: 5. in 7. razred
  • 18. 10. 2024: 3. in 8. razred
  • 25. 10. 2024: 1., 2. in 9. razred

Pomladna: 

  • 28. 3. 2025: 4. in 6. razred
  • 4. 4. 2025: 5. in 7. razred
  • 11. 4. 2025: 3. in 8. razred
  • 18. 4. 2025: 1., 2. in 9. razred

 

Program Posodobitev omrežij LAN na VIZ

Naziv operacije: Posodobitev računalniških omrežij LAN na VIZ v osnovnem in srednjem šolstvu ter organizacijah za izobraževanje odraslih

Cilji projekta: Namen projekta Posodobitev omrežij LAN na VIZ je posodobiti računalniška omrežja; pregled obstoječega stanja, izdelava načrta posodobitve, izvedba posodobitve – nadgradnja aktivne in pasivne opreme v osnovnem in srednjem šolstvu ter na organizacijah izobraževanja za odrasle. Skupna vrednost programa znaša 5.533.333,81 €, sredstva mehanizma za okrevanje in odpornost znašajo 4.605.647 €.

Načrt za okrevanje in odpornost je podlaga za koriščenje sredstev evropskega Mehanizma za okrevanje in odpornost. Pripomogel bo k okrevanju slovenskega gospodarstva in prispeval k blažitvi socialnih posledic pandemije covida-19. Z izvedbo načrtovanih reform in naložb za zeleni in digitalni prehod bo slovenska družba bolj trajnostna, odpornejša in bolje pripravljena na izzive prihodnosti. NOO sofinancirata Evropska unija in Ministrstvo za vzgojo in izobraževanje v okviru odziva Unije na pandemijo COVID-19.

Vse informacije o izvajanju Načrta za okrevanje in odpornost (NOO) v Republiki Sloveniji najdete na spletni strani noo.gov.si.

Dostopnost